DE BASIS IS GELEGD, LAAT DE GEGEVENS MAAR KOMEN!

Gegevens zijn een digitaal bezit voor een moderne supermarktketen. Zeker als het om klantgegevens gaat. Supermarktketen Jumbo wilde een gepersonaliseerd spaarprogramma voor haar klanten introduceren, maar realiseerde zich dat het beheer van masterdata naar een hoger niveau moest worden getild om meer controle te krijgen en te houden over de groeiende hoeveelheden klantgegevens – onder andere door metingen en inzicht in de kwaliteit ervan mogelijk te maken. Het bedrijf moest ook volledig voldoen aan privacywetgeving zoals de Europese GDPR.

Een keerpunt kwam via Systemation, met TIBCO EBXTM, een technologie waarmee Jumbo haar stamgegevens op één plaats kan beheren. Nu kunnen nieuwe gegevensbronnen eenvoudig worden gekoppeld om nieuwe bedrijfsinitiatieven te ondersteunen, zoals het opzetten van specifieke recepten voor de La Place restaurants, logistieke gegevens voor winkelbevoorrading en de FoodCoach App. Maar het begon allemaal met de klant, zoals alles bij Jumbo.

Lees het volledige verhaal in het PDF-bestand.

Case study Jumbo